• تاریخ: ۱۵ تیر ۱۴۰۰

لینک کوتاه:


به اشتراک بگذارید:


نتیجه اولیه نظرسنجی گام اول بیت‌الغزل

نتیجه اولیه نظرسنجی گام اول بیت‌الغزل

بیت‌الغزل سامانه انتخاب وزیر نیست بلکه بستری مستقل برای افزایش مشارکت و نظارت عمومی نخبگان بر نظام آموزش و پرورش است.

هدف پروژه جاری بیت‌الغزل، افزایش مشارکت نخبگان با هدف اثرگذاری بر انتخاب وزیر و مدیران ارشد و در جهت انتخاب افرادی شایسته‌تر است.

تا کنون یک مرحله از این پروژه اجرا شده. هدف این اقدام انتخاب یک شخص نبوده است. بلکه هدف گردآوری مجموعه بزرگی از افراد صاحب‌نظر و مقبول بوده تا بتوان در ادامه، بیشتر با دیدگاه‌های این افراد آشنا شد. به همین منظور نظرسنجی باز با جامعه مخاطب عام فعالان تعلیم و تربیت انجام شد که بیش از ۳۰۰۰ نفر در آن شرکت کرده و در نهایت حدود ۱۰۰۰ نام منحصر به فرد معرفی گردید.

خروجی منتشر شده مرحله اول که در ادامه می‌آید، شامل لیست ۵۰ نفره از افرادی است که صرفا توسط مخاطبان بیشتری معرفی شده‌اند. این نتایج بر مبنای کسب حداقلی از تعداد معرفی و بدون رتبه‌بندی بر اساس رای و  بر اساس حروف الفبا آمده است. این نتیجه نه لزوما به معنای شایسته بودن افراد معرفی شده برای تصدی مقام وزارت آموزش و پرورش است و نه حتی به معنای علاقه‌مندی برگزیدگان به تصدی این مقام. همچنین به‌زودی گزارش کاملی از این فرایند به‌عنوان گام اول بیت‌الغزل شامل لیست تمامی افرادی که در این نظرسنجی معرفی شده‌اند منتشر می‌شود. (مشاهده گزارش)

تمرکز بیت‌الغزل در این فرآیند صرفا بر معرفی این افراد نیست. بلکه در گام بعد هدف، پرداختن به مسائل آموزش و پرورش است تا با در اختیار گذاشتن فرصتی یکسان برای همه، دیدگاه‌های ایشان برای رفع مشکلات منعکس شود. به همین منظور سوالاتی در قالب مشخص درنظر گرفته شده است و از همه ایشان به طور رسمی دعوت می‌شود که دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند خود را در این قالب منعکس کنند. لازم به ذکر است برای این بزرگواران در سایت بیت‌الغزل پروفایلی در نظر گرفته می‌شود و نظرات‌شان در آن قرار می‌گیرد. این گنجینه ارزشمند نیز به‌صورت عمومی منتشر می‌شود تا برای اهالی تعلیم و تربیت و همچنین وزیر آینده قابل ارزیابی و استفاده باشد.

ارسال دیدگاه