• تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

لینک کوتاه:


به اشتراک بگذارید:


آیا بیت‌الغزل متولی انتخاب وزیر است؟

آیا بیت‌الغزل متولی انتخاب وزیر است؟

در پاسخ برخی پرسش‌ها لازم به یادآوری است که «بیت‌الغزل» بستر(پلتفرم)ی تخصصی برای انعکاس دیدگاه‌های صاحب‌نظران و فعالان آموزش و پرورش است و نه‌تنها وابستگی به جریان‌های سیاسی یا ستادهای انتخاباتی ندارد، بلکه خودش هم نظری از خودش ندارد!

بیت‌الغزل با تجمیع دیدگاه‌های فعالان حوزه تعلیم و تربیت، مجموعه‌ای از افراد دارای صلاحیت -نه فقط یک نفر- را که در نظرسنجی، به‌عنوان افراد شایسته برای تصدی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده‌اند در فرایندی شفاف معرفی کرده و با پشتیبانی رسانه‌ها در معرض دید عموم قرار می‌دهد. حضور و مشارکت اهالی تعلیم و تربیت قدرت مطالبه‌گری جمعی را از دولت آینده برای انتخاب مدیران شایسته‌تر و برنامه‌های کارآمدتر در حوزه آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

لازم به توضیح است تمرکز بیت‌الغزل در این فرایند صرفا بر معرفی این افراد از طریق نظرسنجی نیست. بلکه در گام بعد هدف اصلی پرداختن به چالش‌های کلان آموزش و پرورش است تا با در اختیار گذاشتن فرصتی برای جمع برگزیده‌ای از این افراد دیدگاه‌ها و برنامه‌های ایشان برای رفع مشکلات آموزش و پرورش منعکس شود. این گنجینه ارزشمند نیز به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد تا برای همه اهالی تعلیم و تربیت و همچنین وزیر آینده قابل ارزیابی و استفاده باشد.

هرچند اختیار با متولیان امر است که از نتایج این فعالیت جمعی در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کنند یا خیر، مشارکت هرچه بیشتر ما، احتمال اثربخشی این فعالیت را افزایش خواهد داد.

ارسال دیدگاه